Om de helpdesk in staat te stellen uw melding snel in behandeling te nemen is het van belang de volgende informatie naar mogelijkheid te verstrekken:

  • Wat was u aan het doen voor het incident zich voordeed?

  • Omschrijf het incident:
  • Indien er sprake is van een foutmelding voegt u een schermafdruk hiervan toe.

Indien er geen sprake is van een foutmelding omschrijft u zo exact mogelijk wat u verwacht had te zien. Illustreer uw omschrijving met schermafdrukken, bestanden, et cetera.

  • Indien uw bedrijf of instelling van meerdere Nazca-i websites gebruik maakt voegt u de url toe waarop het incident zich voordeed.

  • Voeg informatie toe over de browser die u gebruikt.
  • Voeg toe vanaf waar u werkt. Bijvoorbeeld Kantoor, thuis, Via VPN, Citrix omgeving etc.

Hoe meer informatie u ons kunt verstrekken over het incident, hoe makkelijker wij het incident kunnen reproduceren en aan een oplossing kunnen werken.

Alle wijzigingen in het SIKB-protocol alsmede de historie van wijzigingen kan nagelezen worden op de website van het SIKB:

www.sikb.nl

Onder het tabblad “Richtlijnen” is het document:

SIKB-protocol_0101-v8_0_0 SIKB-protocol 0101 Digitale data-uitwisseling bodemgegevens terug te vinden.

N.B.

Nazca-i Bodem wordt ieder jaar bijgewerkt zodat het aan de laatste versie van het SIKB-protocol voldoet. Aanpassingen worden uiterlijk binnen 3 maanden, na definitieve vaststelling door het SIKB, doorgevoerd binnen Nazca-i Bodem en gereleased.

Heeft u het probleem dat de opzoeklijsten niet gevuld zijn en u kunt niks klikken? image-20210923165349245 u mist deze informatie? Als u bovenaan op “opzoeklijsten vullen” klikt dan zullen deze gevuld worden na een herstart.image-20210923165532751

Opzoeklijsten worden niet meteen gevuld i.v.m. het sneller laden van de website, als deze voor elke gebruiker geladen wordt zal de laad tijd erg toenemen.

De werking is nu als volgt:

De sessie time-out wordt elke keer vernieuwd wanneer een pagina wordt opgevraagd. Dus wanneer je in je web.config aangeeft dat de sessie na 120 minuten verloopt zal deze elke keer dat een pagina wordt opgevraagd 120 minuten van inactiviteit na die aanvraag aflopen (wat logisch is). Na 120 minuten inactiviteit wordt de sessie beëindigd.

Authenticatie time-out wordt pas vernieuwd wanneer 50% van de resterende tijd verstreken is. Dus wanneer je de authenticatie time-out dezelfde waarde geeft als de sessie time-out (beiden 120 minuten) zal de authenticatie time-out de eerste 60 minuten niet vernieuwd worden en daarna worden opgehoogd naar opnieuw 120 minuten. Dat er hierbij een overlap ontstaat tussen de sessie en de authenticatie time-out is het gevolg van de instellingen, die Microsoft in hun serversysteem heeft geprogrammeerd. Nazca IT Solutions kan hier helaas weinig aan doen.

Overigens is dit alleen op de server. Een Proxyserver tussen de server en de cliënt kan ook gebruikmaken van sessie time-outs en als hier andere time-out tijden worden gehanteerd kan dit voor problemen zorgen. Dit is niet aan applicatiezijde af te vangen.

Staat uw vraag er niet tussen of is iets niet helemaal duidelijk, schroom dan niet om contact met ons op te nemen.